WEKO3
アイテム
韓国における英語教育の変遷
https://ssg.repo.nii.ac.jp/records/52
https://ssg.repo.nii.ac.jp/records/5275a4eeee-8653-4210-b72f-0a9d876b8400
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
研究紀要青葉_12(1)_P45-51 (892.4 kB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 韓国における英語教育の変遷 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 韓国 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English Language Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | South Korea | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEFL | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Transitions in English language teaching in Korea | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
出野, 由紀子
× 出野, 由紀子 |
|||||
著者(英) | ||||||
姓名 | Ideno, Yukiko | |||||
言語 | en | |||||
姓 | Ideno | |||||
言語 | en | |||||
名 | Yukiko | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 私たち日本人がよりよい英語話者となるためには,韓国の英語に対する熱意と意識をよいお手本とし,それを導入しつつ,また自分たちに合うような方法も展開していくようにしなければならないであろう。日本,中国,韓国の国民が母国語と同レベルで英語を使うことができるようになれば,外交関係もよりよい決策へ向けて国民同士が話し合いの場を設けることができるはずである。更に,この3国が共通語をもつことは国際社会にとっても有意義となるであろう。そのための方法を見出すために,韓国の英語教育の変遷を考察した。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In order for Japanese to be better English speakers, we must obtain enthusiasm and consciousness of English in South Korea as a good example, introduce it, and also develop methods that suit ourselves. If Japanese, Chinese, and Korean citizens can use English at the same level as their mother tongue, diplomatic relations should be able to set up a forum for further solutions. Furthermore, having these three countries have a common language would be meaningful to the international community. In order to find a way to do so, we examined the transition of English education in the Korea. | |||||
書誌情報 |
ja : 研究紀要 青葉 Seiyo en : College review of Sendai Seiyo Gakuin 巻 12, 号 1, p. 45-51, 発行日 2020-09-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 仙台青葉学院短期大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1884-8753 |