@article{oai:ssg.repo.nii.ac.jp:00000052, author = {出野, 由紀子 and Ideno, Yukiko}, issue = {1}, journal = {研究紀要 青葉 Seiyo, College review of Sendai Seiyo Gakuin}, month = {Sep}, note = {私たち日本人がよりよい英語話者となるためには,韓国の英語に対する熱意と意識をよいお手本とし,それを導入しつつ,また自分たちに合うような方法も展開していくようにしなければならないであろう。日本,中国,韓国の国民が母国語と同レベルで英語を使うことができるようになれば,外交関係もよりよい決策へ向けて国民同士が話し合いの場を設けることができるはずである。更に,この3国が共通語をもつことは国際社会にとっても有意義となるであろう。そのための方法を見出すために,韓国の英語教育の変遷を考察した。, In order for Japanese to be better English speakers, we must obtain enthusiasm and consciousness of English in South Korea as a good example, introduce it, and also develop methods that suit ourselves. If Japanese, Chinese, and Korean citizens can use English at the same level as their mother tongue, diplomatic relations should be able to set up a forum for further solutions. Furthermore, having these three countries have a common language would be meaningful to the international community. In order to find a way to do so, we examined the transition of English education in the Korea.}, pages = {45--51}, title = {韓国における英語教育の変遷}, volume = {12}, year = {2020}, yomi = {イデノ, ユキコ} }