WEKO3
アイテム
短期大学教育への双方向コミュニケーションツールの導入 : 学生の受講充実度・期待度と教員の使用負担感に着目して
https://ssg.repo.nii.ac.jp/records/17
https://ssg.repo.nii.ac.jp/records/1717c12124-3781-45e1-a8ac-b780fcb9876a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-09-15 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 短期大学教育への双方向コミュニケーションツールの導入 : 学生の受講充実度・期待度と教員の使用負担感に着目して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ICT教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | クリッカー | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ICT education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | clicker | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | learning | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | INTRODUCTION OF INTERACTIVE COMMUNICATION TOOL FOR JUNIOR COLLEGE EDUCATION : STUDENT'S LECTURE SATISFACTION DEGREE/EXPECTATION DEGREE AND TEACHER'S BURDEN TO USE | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
著者 |
森永, 雄
× 森永, 雄
|
|||||||||||
著者(英) | ||||||||||||
姓名 | Morinaga, Yu | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
姓 | Morinaga | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
名 | Yu | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 目的:クリッカー機能を搭載した学習支援アプリによる教育の試みを,本学ICTモデル学科として前段階的に調査した. 方法:学生対象は,平成29年度本学科に所属する理学・作業療法士専攻の3年生の計76名とした.また教員対象として,同意・協力の得られた本学の専任教員3名(リハビリテーション学科教員2名,栄養学科教員1名)とした.学生の受講充実度・期待度および教員の使用負担感についてアンケート調査を実施し,集計した. 結果:受講充実度・期待度の設問項目の全てにおいて,全対象者の約70%以上のポジティブな回答が得られた. 結論:ICT利活用による教育実践を通して成果と課題が見つかり,本学のICT利活用による教育手法の1つとして勧められる. |
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Purpose:We tried educational trials using a learning support application equipped with clicker function as a department to be ICT model in a preliminary step. Background: Method:The subjects were 76 belonging to the Department of Physical Therapy who enrolled in 2018. And 3 teachers of our university(Two teachers of the department of rehabilitation,one teacher of the department of nutrition)particiated.We conducted a questionnaire survey of student’s lecture satisfaction degree/expectation degree and teacher’s burden to use and compiled. Result:About 70% or more of positive responses were obtained for all subjects in all of the question items of attendance degree and expectation degree. Conclusion:These results and tasks found through educational practice using ICT,and it may be recommended as one of the teaching methods by ICT using our university. |
|||||||||||
bibliographic_information |
ja : 研究紀要 青葉 Seiyo en : College review of Sendai Seiyo Gakuin 巻 10, 号 2, p. 59-67, 発行日 2019-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 仙台青葉学院短期大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1884-8753 |